Badanie satysfakcji zatrudnionych jest jednym z najczęściej przeprowadzanych badań w korporacjach. Jest ono źródłem obrazu zarówno odnośnie tego w jaki sposób odbierane są warunki pracy oraz, jaka jest opinia pracowników o nowej organizacji ich pracy.
Badania satysfakcji pracowniczych prowadzone są zwykle zgodnie z listą: precyzyjne zdefiniowanie celu badania, określenie zestawu cech, definiujących model, przeniesienie do ankiety oceny, pozyskanie odpowiedzi na pytania ankiety od respondentów, opracowanie wyników badania i opracowanie raportu postbadawczego.
W zależności od planu korporacji określone fragmenty lub całość prac często powierzane jest do wykonania wybranej organizacji konsultingowej z obszaru HR, która jest w stanie wykonać wszystkie zlecone jej prace połączone z poszukiwaną oceną.
Jednym z częstszych problemów organizacyjnych związanych z przygotowaniem i przebiegu badań satysfakcji pracowników bywa ankieta badawcza, która zależnie od możliwości firmy istnieje w formie papierowej ankiety lub wersji on-line, jeśli pracownicy dostęp do sieci internetowej.
Pomijając wskazane rozwiązania, uzyskane w formularzu ankiety oceny dane z ankiet wprowadzane są do odpowiedniego narzędzia informatycznego (w wielu sytuacjach może być to przygotowany specjalnie Microsoft Excel), który dokonuje łączenia danych oraz analizy statystyczne. Ich jakość decyduje o tym jak duża jest wiarygodność określonej w analizie rezultatu.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz