niedziela, 13 listopada 2011

Ocena 360. Lista kompetencji i zachowań

Bazą ocen 360 stopni jest założenie, że pełna informacja o kompetencjach danego lidera może zostać zdobyta poprzez uśrednienie oceny osób otaczających badanego wśród nich: szef, podwładni, koledzy z równoległych stanowisk itp.

Wykres oceny 360 stopni

W tej informacji uwaga zostanie skupiona na pozyskiwaniu ocen badanych w postaci powszechnie stosowanych metod: formularz do wypełnienia długopisem, ankieta, a także ankieta elektroniczna. Pozornie są to metodologie nie różniące się; w każdym z nich osoba ankietowana anonimowo wygłasza oceny wyrażając opinię o ocenianej osobie. Formularze papierowa i elektroniczna mają taką samą kolejność pytań,więc można je traktować wymiennie.

Ważnym jest obszar, który sugeruje stosowanie w wielu przypadkach ankiet intranetowych. Tutaj (i częstokroć tak robią stawiające najwyżej jakość rezultatu organizacje konsultingowe w obszarze informatyki) organizator badania w taki sposób pisze program komputera przeprowadzający badanie, tak, by poszczególne oceniane zachowania udostępniane były w losowej kolejności. Ponieważ zmęczenie respondenta interferuje wprost na podwyższenie rozrzutu systematycznego przy kolejnych ptaniach, zastosowanie nieprzewidywalnego układu pytań wygładza wynik i robi go nieco bardziej jednorodnym statystycznie.


Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4
Słowa kluczowe: ocena 360 stopni, badanie 360, ocena 360, badanie kompetencji pracownika, badanie kompetencji, ocena kompetencji, metoda 360, ankieta oceny 360, formularz oceny 360, ankieta on-line

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz